Naar inhoud
Ik heb een interessante advertentie zien staan, hoe kan ik solliciteren?

Alle openstaande vacatures kunt u terugvinden op onze website. Deze kunt u gemakkelijk terugvinden via het referentienummer of de bedrijfsnaam. Vanuit de vacaturepagina kunt u op de knop “Solliciteer” drukken. U komt vervolgens op de login pagina terecht. Hier kunt u inloggen of een persoonlijk profiel aanmaken, uw CV en pasfoto uploaden en motivatie toevoegen. Een volgende keer kunt u met behulp van uw e-mailadres en zelf gekozen wachtwoord uw gegevens inzien, aanpassen, opnieuw solliciteren en uw motivatie toevoegen.

Ik heb nog vragen over de functie en/of werkgever, wat moet ik doen?

Bel met de betreffende consultant van Velde die in de vacature vermeld staat. Klik op de contactpersoon voor het telefoonnummer.

Ik kan mijn CV niet uploaden via jullie site, wat moet ik doen?

Neem dan telefonisch contact met ons op: +31 88 60 70 100.
Of stuur een bericht via het contactformulier. Wij nemen dan contact met u op.

Ik krijg mijn motivatie niet ingevoerd in het hiervoor beschikbare veld, wat moet ik doen?

Neem dan telefonisch contact met ons op: +31 88 60 70 100.
Of stuur een bericht via het contactformulier. Wij nemen dan contact met u op.

Is het de bedoeling dat ik bij elke sollicitatie een nieuwe motivatie toevoeg?

Onze eerste selectie vind plaats op basis van uw CV en motivatie. Deze wordt, op het moment dat u verder komt in het sollicitatietraject, ook overlegd aan onze opdrachtgever. U kunt zich voorstellen dat deze aan de voorkant erg geïnteresseerd is in deze motivatie. Uiteraard is de keuze aan u hoe uitgebreid of uniek u de motivatie wilt maken.

Mijn CV staat al bij jullie in het bestand, moet ik een nieuw CV uploaden als ik opnieuw solliciteer?

Nee, dat hoeft niet. Alleen als het langer dan een half jaar geleden is dat u voor het laatst bij ons heeft gesolliciteerd, krijgt u de vraag om een nieuw CV te uploaden. Verder kunt u ook een nieuw CV uploaden als u wijzigingen in uw bestaande CV wilt aanbrengen. Dit overschrijft dan automatisch uw vorige CV.

Kan ik ook rechtstreeks naar de consultant reageren of moet dit altijd via de site?

Uiteraard kan dat. We willen u echter toch vragen om dit via de website en de knop "Solliciteer" te doen. Op deze manier komen uw gegevens automatisch op de juiste plek in ons systeem terecht. Zo hebben wij van iedereen de juiste informatie en kunnen we u sneller informeren.

Ik wil niet solliciteren, maar een open sollicitatiegesprek om mijzelf te introduceren. Kan dat?

Ja dit is mogelijk. Onze recruiter is verantwoordelijk voor deze gesprekken. Door uzelf in te schrijven bij Velde komt u direct onder zijn aandacht. Uiteraard beoordeelt hij per profiel of wij een gesprek met u aan zullen gaan.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten om in te loggen, wat nu?

Bij alle openstaande vacatures kunt u via de knop “Solliciteer” naar het webformulier om in te loggen. Klik vervolgens op "Wachtwoord vergeten". Als u hier het bij ons bekende e-mailadres invult, ontvangt u binnen enkele minuten een email van ons met hierin het door u opgegeven wachtwoord.

Komt mijn sollicitatie rechtstreeks bij de consultant terecht en hoe gaat het vanaf hier verder?

Uw reactie wordt door onze medewerkers binnengehaald vanaf de website en vervolgens beoordeeld door de consultant die de betreffende vacature in behandeling heeft. Op het moment dat hij/zij voldoende aanknopingspunten ziet, krijgt u, per mail of telefonisch, een uitnodiging voor een persoonlijke kennismaking. Afwijzingen worden per mail verstuurd waarna u natuurlijk altijd contact kunt opnemen om een toelichting te krijgen.

Hoe lang duurt het voordat ik een reactie krijg op mijn sollicitatie?

De reactietermijn varieert tussen een dag en maximaal 14 dagen. Indien er namelijk erg veel animo is voor een bepaalde vacature bundelen wij de eerste reacties alvorens wij overgaan tot beoordeling. De reden hiervoor is dat wij altijd uitgaan van het onderlinge vergelijk tussen de geïnteresseerde kandidaten. U kunt natuurlijk altijd even bellen voor de stand van zaken.

Ik wil op meerdere vacatures reageren, kan dat en hoe?

Op meerdere vacatures tegelijk reageren kan. U moet dan wel even op iedere vacature die u aanspreekt apart reageren. Wij zullen ons uiterste best doen om eventuele kennismakingsgesprekken te combineren, dit zal echter niet altijd lukken. Daarnaast zijn onze consultants niet altijd op de hoogte van alle andere procedures en kennen zij niet al onze opdrachtgevers persoonlijk. Het kan dus zijn dat u verzocht wordt om meerdere malen te komen zodat we u persoonlijk alle informatie uit eerste hand kunnen verstrekken en kunnen beoordelen of uw persoonlijkheid ook past bij de desbetreffende functie.

Er staat nu geen vacature op jullie site die mij aanspreekt, hoe kan ik op de hoogte blijven van nieuwe vacatures?

Meld u zich dan aan voor onze vacaturemail. Dan ontvangt u, indien er voor u relevante nieuwe vacature(s) zijn, wekelijks (op vrijdag) per mail een overzicht.

Kan ik de status van mijn huidige of eerder gedane sollicitaties bekijken?

Nee dat kan helaas niet. Actuele of historische data zijn niet inzichtelijk via MIJN VELDE PROFIEL.

Ik ben uitgenodigd voor een eerste kennismaking, hoe gaat dit in zijn werk?

Afhankelijk van de functie en de afspraken die wij hebben gemaakt met onze opdrachtgever kan een eerste kennismaking er als volgt uitzien:

  • een individueel gesprek van ongeveer een uur, al dan niet in de aanwezigheid van onze opdrachtgever.

Of:

  • een groepsgewijze informatiebijeenkomst van ongeveer 2 uur waarbij meerdere kandidaten en onze opdrachtgever aanwezig zijn. Dit geldt voornamelijk voor verkoop buitendienstfuncties.
Ik heb het assessment in het verleden al eens gemaakt, waarom moet ik het nu opnieuw maken?

Onze assessments zijn een half jaar geldig. In een half jaar kan er veel gebeurd zijn, waardoor de resultaten van een door u ingevulde vragenlijst kunnen veranderen. Bij het adviseren richting onze opdrachtgevers en u als kandidaat willen wij uiteraard uitgaan van de actuele situatie.

Ik zit erg krap in mijn tijd, kan ik ook buiten kantooruren op gesprek komen of via Skype?

U kunt zich voorstellen dat, indien we zoveel mogelijk kandidaten in de gelegenheid willen stellen om op gesprek te komen, het voor ons het meest efficiënt is om dit op ons kantoor te doen. Aan de andere kant zijn we ook flexibel daar waar het kan, zowel in tijd als plaats. Uiteraard kan een skype afspraak dan een goede optie zijn.

Welke fases heeft een werving en selectie traject via Velde?

Uitleg sollicitatieprocedure

Professionaliteit, transparantie en persoonlijke aandacht zijn onze kernwaarden. Deze kernwaarden zitten in ons DNA en dat ziet u terug in onze procedures.

Dit is een standaardvoorbeeld van de verschillende fases die u als kandidaat doorloopt tijdens een werving- en selectieprocedure bij Velde. Iedere procedure is maatwerk. Hierdoor kunnen de verschillende fases van de procedure in de praktijk afwijken van de standaardprocedure.

Hoe lang duurt een gemiddeld werving en selectie traject via Velde?

Wij doen ons werk zorgvuldig en grondig, u dient rekening te houden met een duur van 5 tot 6 weken voor een operationele functie. Voor management- en/of directiefuncties dient u rekening te houden met 6 tot 8 weken. Onze ervaring leert dat kandidaten deze periode als prettig ervaren om voor zichzelf een goede beslissing te nemen. Solliciteren is ons inziens ook een proces waar iemand mentaal doorheen moet.

Ik ben afgewezen voor een vacature, blijf ik in uw bestand?

Uiteraard blijft u in ons bestand, u heeft immers een persoonlijk profiel aangemaakt. Op het moment dat uw profiel matcht met de gestelde criteria voor een nieuwe vacature, nemen wij persoonlijk contact met u op om u hierop te attenderen. Indien deze vacature voldoet aan uw wens, gaan we graag opnieuw met u in gesprek.

Ik wil graag meer weten over de reden van mijn afwijzing, wat moet ik doen?

Wij kunnen ons voorstellen dat u vragen heeft over een ontvangen afwijzing. Neem in dit geval telefonisch contact op met de betrokken consultant. Of stuur een bericht via het contactformulier. Wij nemen dan contact met u op.

Ik wil MIJN VELDE PROFIEL opheffen, hoe doe ik dat?

U kunt uw account deactiveren in “profiel wijzigen” en vervolgens “mijn toestemming”. U kunt het vinkje daar uitzetten. U kunt ons ook een mail sturen met het verzoek, dan doen wij het graag voor u.

Ik heb een klacht, bij wie kan ik terecht?

U kunt op 2 manieren contact met ons opnemen, telefonisch op nummer +31 88 6070100 of via het contactformulier.

Staat uw vraag er niet bij, stel deze dan middels het contactformulier

Klik hier voor het contactformulier.

Meerendonkweg 31 5216 TZ ’s-Hertogenbosch Privacy Disclaimer Intranet © Copyright 2017 Velde Webdesign & CMS: a&m impact