Naar inhoud

Blog: Welke smaak breng jij in bij een organisatie?

Unieke kandidaten

Laatst trok ik op zaterdagavond een fles wijn open. Ik had geen voorkeur voor rood, wit of rosé maar zin in iets speciaals. Daarom opende ik een unieke fles die ik tijdens mijn vakantie in Frankrijk heb gekocht. Bij de eerste slok moest ik denken aan de kandidaten die ik eerder deze week heb gesproken. Allemaal specifieke en unieke sollicitanten die ergens voor staan en een doel hebben om te bereiken.

Smaken bij kandidaten verschillen

Smaken verschillen. Dat geldt voor eten, drinken, spullen maar ook voor mensen. Iedere smaak is anders en past niet bij elk persoon. Kandidaten passen dus ook bij verschillende bedrijven. De een wat beter dan de ander en soms heeft de organisatie vooraf al een keuze qua smaak gemaakt.

Welke 'smaak' kandidaat ben jij?

Ook als kandidaat moet je vooraf goed realiseren welke smaak je bent. Wie ben je en waar ben je goed? Wat vind je leuk om te doen en welke “smaak” breng jij met je mee?

Al deze zaken zijn belangrijk in een sollicitatiegesprek en kunnen het verschil maken! Iedereen wil een goede indruk achter laten en aantonen dat hij of zij de beste “wijn” is voor de organisatie. Denk daarom goed na voordat je gaat solliciteren en maak keuzes die bij je passen. Hierdoor zit je sterker aan tafel en kun je ook zelf beslissen of je past bij een organisatie.

Als je een glas wijn, of iets anders drinkt, denk dan eens na waar je voor staat en wat jouw toekomstplannen zijn. Zorg dat je een goed “wijnjaar” bent en in de smaak valt van je opdrachtgever. Wees uniek, duidelijk en zeldzaam want je weet nooit zeker wat de smaak van een ander is.

Santé op jullie en jullie keuzes en ambities!

Geschreven door:
© Copyright 2018 Velde Webdesign & CMS: a&m impact Meerendonkweg 31 5216 TZ ’s-Hertogenbosch