Naar inhoud

Recruitment van sales professionals

Je organisatie heeft behoefte aan meer sales power en daar wil je zo snel mogelijk naar op zoek. Het werven en selecteren van commerciële professionals vraagt om een specifieke aanpak. Hoe bereik je zoveel mogelijk kandidaten? Ook degenen die zelf niet naar vacatures op zoek zijn. Met welke trigger breng je de sales professionals in beweging? Wie past het beste bij jouw klanten en producten? En hoe prik je door de ‘verkooppraatjes’ heen? Hier helpen wij graag bij. Recruitment van sales professionals is voor ons bekend terrein. Dat is al ruim 25 jaar ons specialisme.

Breed werven

Met ons specialisme op sales vacatures hebben wij een uitgebreid netwerk van commerciële kandidaten opgebouwd. Dit netwerk is erg dynamisch: sales professionals blijven niet lang beschikbaar. Daar komt bij dat veel interessante kandidaten al een uitstekende functie hebben en niet actief op zoek zijn naar jouw vacature. We zetten daarom in ons werving en selectietraject online werving breed in met o.a. social advertising en bannering. Op deze manier kunnen we zoveel mogelijk kandidaten in hun eigen woonkamer bereiken.

De beste trigger

Werven met een breed bereik is niet genoeg bij recruitment van sales functies. De beste accountmanagers en salesmanagers van de wereld hebben keuze. Zij kiezen voor organisaties met een inspirerende ambitie. Hieraan willen zij een concrete bijdrage leveren. Als deze bijdrage in lijn ligt met zijn eigen ambitie, komt de sales professional in actie. Dat is voor hem de belangrijkste trigger! Is jouw ambitie helder genoeg om anderen te inspireren?

Verstand van motivatie

Persoonlijkheid, verkooptalent en motivatie zijn bepalend bij de werving en selectie van salesfuncties en deze zijn lastig uit een cv te halen. Daarom is niet alleen onze werving breed, maar ook onze voorselectie. Iedere interessante kandidaat voor jouw vacature spreken wij persoonlijk. Onze insteek? De motivatie en ambitie van de kandidaat. Wat spreekt hem aan in de vacature? In hoeverre matcht zijn ambitie en motivatie met jouw ambitie? Is hij geschikt én gemotiveerd om de opdracht van jouw vacature te volbrengen en zo een waardevolle bijdrage te leveren aan de ambitie van jouw organisatie?

Doorgronden

Kandidaten met een sterk commercieel profiel kunnen een gesprek gemakkelijk naar hun hand zetten. Deze eigenschap maakt hen waardevol! Tegelijkertijd is het hierdoor ook lastig om een sales professional tijdens het selectiegesprek echt te doorgronden. Onze consultants weten hoe ze in het gesprek de kandidaat het achterste van zijn tong kunnen laten zien. Zij hebben zelf ook allemaal een sales achtergrond. Daarnaast gebruiken we in ons recruitmentproces gedrags-georiënteerde assessments voor een objectieve beoordeling, zoals video-assessments en verkooprollenspellen.

Snel en zeker

Het werven en selecteren van commerciële professionals vraagt dus om een speciale aanpak, maar snel door kunnen pakken is ook zeker zo belangrijk in het traject. Dat is de reden dat de planning voor het werving en selectietraject direct bij de start in overleg met jou wordt vastgelegd.

​Wil je meer weten over wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?

Neem dan contact op met ons via onderstaand contactformulier of op 088-6070100.

© Copyright 2019 Velde Online: a&m impact Meerendonkweg 31 5216 TZ ’s-Hertogenbosch

Cookie-instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

We willen graag je toestemming vragen om deze cookies te plaatsen.

Klik hier voor meer informatie.

Accepteren Weigeren