dit is de opdracht

Een traditioneel recruitment-traject start vaak met het bepalen van het functieprofiel. Bij Velde doen we dit anders. De vacature maakt deel uit van het plan om de bedrijfsambitie te bereiken. De verwachte bijdrage van jouw nieuwe collega aan deze ambitie bepaalt waar hij of zij mee aan de slag moet gaan. Daarom bepalen wij eerst de 'klus' en dan het 'gereedschap'.

Iedereen heeft een eigen opdracht binnen het masterplan van de organisatie.

Aryan Banaei

van ambitie naar opdracht

Het idee van jouw organisatie is ooit aan de keukentafel gestart. Met doelen die je wilt bereiken en ambities die je wilt realiseren. Dit kan je niet alleen. Daarom werk je met collega's die allemaal een individuele bijdrage leveren aan de bedrijfsambitie. Met andere woorden: Iedereen heeft een eigen opdracht binnen het masterplan van de organisatie.

de rode draad

De opdracht van een vacature is cruciaal. Daarom loopt deze als een rode draad door ons recruitment-traject:

1. Intake
De opdracht die er ligt, bepaalt het profiel van de meest ideale kandidaat. ‘Eerst de klus bepalen en dan het gereedschap.’

2. Werving
De kandidaat wordt geraakt door de opdracht. Hij solliciteert als de opdracht in lijn ligt met zijn eigen ambitie. ‘What’s in it for me’

3. Selectie
Met onderling vergelijk wordt duidelijk welke kandidaat het meest geschikt is voor de opdracht. ‘The best man for the job.’

4. Na plaatsing van de kandidaat
Heeft de kandidaat na 1 jaar de opdracht volbracht en daadwerkelijk bijgedragen aan jouw ambitie? ‘Wat is het rendement van jouw investering?’