De ambitie van je organisatie blijft groeien. Maar hoe voorkom je dat personeel een bottleneck wordt? De belangrijkste vraag is niet wat je nodig hebt om je ambitie te realiseren, maar wie.
De Velde Methode©
Meer dan ooit vraagt de huidige arbeidsmarkt om vooruitkijken. Alleen dan kun je op tijd anticiperen op de markt en vacatures signaleren nog voor ze ontstaan. Start with the end in mind: Wat wil je dat het recruitment-traject je oplevert? Een positieve impact op jouw bedrijfsambitie. Dat is het uitgangspunt van De Velde Methode©.
Over Velde
Werving en selectie is mensenwerk. Bij alles wat we doen, staan de ambities van onze opdrachtgever en de professional centraal. Hoe beter deze elkaar aanvullen, hoe succesvoller de werkrelatie en hoe meer resultaat het jullie allebei oplevert. Start with the end in mind. Dat is waarom wij doen wat we doen.

De zes stappen van De Velde Methode©
-
1. Gewenste resultaat
Laten we bij het eind beginnen. Geen enkel bedrijf heeft als doel alleen mensen te verzamelen. Het doel is altijd om ‘iets moois’ met elkaar te bereiken. Dat ‘iets’ is ons uitgangspunt: welk resultaat, dat bijdraagt aan het 'iets', verwacht je van ons recruitment-traject?
Lees meer over het gewenste resultaat -
2. Organisatie-ambitie
Om het gewenste resultaat te kunnen bepalen, gaan we dieper in op de ambitie van jouw bedrijf. Waarom doe je wat je doet? En wat wil je daarmee binnen vijf jaar bereiken? Met een heldere ambitie kan je bedrijf de juiste professionals inspireren en aantrekken.
Lees meer over de organisatie-ambitie -
3. Individuele opdracht
Elke collega levert een eigen bijdrage binnen het masterplan van je organisatie. Wij geloven dat deze individuele opdracht cruciaal is bij het recruitment-traject. Daarom bepalen wij eerst 'de klus' en dan 'het gereedschap'.
Lees meer over de individuele opdracht. -
4. Wervingsstrategie
Grote kans dat jouw ideale kandidaat al een goede baan heeft en zelf dus niet actief op zoek gaat naar een nieuwe werkgever. Daarom is onze wervingsstrategie naast de actieve kandidaten, vooral gericht op het vinden, bereiken en raken van latente kandidaten.
Lees meer over de wervingsstrategie. -
5. Kandidaat keuze
Tijd om de kandidaat te kiezen die de grootste positieve impact gaat brengen. Wij spreken getriggerde professionals persoonlijk over hun eigen ambitie en motivatie. Deze leggen we naast de ambities van jouw organisatie om te bepalen welke kandidaat daar het beste aan kan bijdragen.
Lees meer over het maken van keuzes -
6. Evaluatie resultaat
Binnen 12 maanden gaan we met jou en je nieuwe collega de balans opmaken. Ben je door onze inbreng daadwerkelijk dichter bij je ambitie gekomen? En is het een goede investering geweest? Ons werk is pas klaar als jullie deze vragen allebei bevestigend kunnen beantwoorden. Dat is het resultaat van De Velde Methode©!
Lees meer over het resultaat
Zelf aan de slag met De Velde Methode©
